Sant Antoni

Sant Antoni




   1. Ja es comencen a respirar les festes de Sant Antoni. Cerca informació sobre els motius d'aquesta festa i la seva història. Penja diferents imatges de la mateixa.
Una cultura és quelcom més que una llengua, és una forma de relacionar-se amb la natura i d'entendre la vida, el plaer, la mort... 
Les festes de Sant Antoni Abat són un conjunt de celebracions festives que tenen lloc al voltant del dia 17 de gener, onomàstica d'aquest sant barbut, anomenat Sant Antoni del porquet o dels rucs, perquè ha estat durant segles el tradicional protector de tots els animals útils per a les feines del camp. Com a patró del gremi dels traginers o dels Tonis, el sant beneeix les cavalleries i presideix les cavalcades dels Tres Tombs, també anomenades Passades o Beneïdes.  La festa també compta amb la presència de grans focs, fogueres o barraques, d'un tipus especial de dimonis, les botargues i d'un bon nombre de balls, cançons i tradicions gastronòmiques pròpies.

  2. Saps què és una glosa? Eplica-ho. En pots penjar sis al teu blog i al costat de cada una en penges el significat.
 La glosa és una mena de composició popular, oral i rimada, normalment improvisada en el mateix moment en què es declama. En la societat balear, rural i analfabeta, del segle XIX, la figura del "glosador" arribà a ser prou famosa, amb alguns d'ells que s'hi professionalitzaren, viatjant de poble en poble posant a prova les seves capacitats davant els reptes del públic o davant altres glosadors en els anomenats "combats de gloses.


A l'amo i a sa madona
es molts d'anys volem donar;
que l'any que ve estigueu bona
i noltros puguem tornar.
El que vol dir aquesta glossa es que estigui bona sa dona per poder tornar a menjar 

Molt m'agrada un capallà
si no fos per una cosa:
a un mort, que tothom hi plora
ell s'hi posa a cantra.
Basicament s'enfot del capalla

Aquest que ha cantat té
es nas enmig de sa cara
Ella és filla de sa mare,
i de son pare...no ho sé.  
Troba que la dona l'ha enganat

Vaig anar a no sé on
i vaig veure no sé qui
Ell me va dir no sé què, 
jo no sé que li vaig dir.
No es varen entendre molt però encara així varen tenir una conversasió

Si dius que no sé cantar
ja n'aprendré qualque dia.
Es mestre que m'ensenyà
en començar no en sabia.
No tothom neix ensenyat

Vaig anar per un camí
i vaig collir una floreta.
La vaig collir petitteta
i des color que em 'grada a mi.
Significa que pots escollir les coses que tu vols pero no te per que siguin grandioses, amb poquet et pots conformar

Comentarios

Entradas populares de este blog

El meu moment

El Petit Príncep

Accentuació